חנטריש ¼3 הוא אלבומו פורץ הדרך של הזמר דני בן ישראל שיצא באוקטובר 1970. מדובר באלבום חריג בנוף המוזיקה הישראלית גם כיום, עם גישה ניסיונית-אוונגרדית שלא נשמעה עד כה גם בקרב אמני הרוק החתרניים ביותר. בן ישראל, הקליט את האלבום לאחר שהקריירה שלו נסקה מעלה בהיותו סולן להקת פיקוד הצפון במהלך שירותו הצבאי. עם שחרורו, הקליט אלבום ראשון שהיה בסגנון ביג בנד והשתתף במספר הפקות מצליחות, כשמראהו וקולו הדומיננטי הקנו לו את פרסומו.
בהשפעת הלך הרוח של סוף שנות השישים שראה עם ילדי הפרחים, החל לעבוד על אלבומו הבא. בן ישראל תחת השפעת סמים פסיכדליים ואחרי מלחמת ששת הימים, יצא עם אלבום חתרני שלעג לאתוס ששרר במדינה בעת האופוריה אחרי ניצחון המלחמה. בנוסף ללהקת הרוק הידועה “הבמה החשמלית” בניצוחו של הגיטריסט שלמה מזרחי שמנגנת לצידו, ישנו שימוש חדשני בארץ באפקטים וקולאז’ים של סאונד שנכנסים לשירים ויוצרים קלחת כאוטית-אנרכיסטית שמתכתבת אולי רק עם האלבומים שהוציאו פרנק זאפה וקפטן ביפהארט בארה”ב.
בין השירים ניתן למצוא את השיר הפותח “שיר אחר” עם קקופוניה מוחלטת, “מלחמתו הסכיזופרנית של אוציק פחנוציק בכסאון רודנובסקי” המבקר את השלטונות הרודפים את האדם הקטן על שימוש בסמים כמו חשיש. שני קטעים מרכזיים ארוכים מעל תשע דקות: “בנדום קול המסיבות” ו”ישראל 70″. מדובר בשני קטעי ג’אם ספונטניים, חסרי רסן כשבן ישראל צועק את הגיגיו לגבי נושאים שונים כמו תסכול ומוות וכולל סימפולים של דוד בן גוריון בהכרזתו על הקמת המדינה. ו-“כפרה” השיר המוכר ביותר מהאלבום באופן יחסי כמובן.
האלבום לא זכה להצלחה עם יציאתו כלל, דבר שעצר את בן ישראל להקליט את אלבומו הבא. מאז, הקריירה של בן ישראל דעכה עד לאלמוניות כמעט מוחלטת. כשהאלבום והישגיו הקודמים נשארו כמורשתו. ” חנטריש ¼3 ” מאז הוכר כאחד האלבומים החלוציים, הנועזים והניסיוניים ביותר שנוצרו בארץ וזכה להוצאה מחודשת על תקליט.