אריס סאן היה ונשאר אחת הדמויות המיתולוגיות שאי פעם נכתבו בספר ההיסטוריה של המוזיקה והתרבות הישראלית. סאן, שלא היה יהודי ונולד ביוון בשם אריסטידיס סאיסאנאס, מצא עצמו הופך לאחד הכוכבים הגדולים בשנות השישים והשבעים בישראל. הילד שמגיל 15 ניגן בטברנות מקומיות במולדתו, הגיע ארצה והגרסאות חלוקות לגבי הסיבה. בין אם ניסה לברוח מגיוס לצבא יוון, התאהב בנערה ישראלית והגיע ארצה בעקבותיה, או שאמרגן ישראלי ראה אותו באחת מהופעותיו והביאו לישראל, התעלומה רק מוסיפה למסתוריות של נגן יווני נוצרי אורתודוקסי שהחליט להתיישב במדינת היהודים. שם הוא הכה שורשים ונחל הצלחה כשהביא את המוזיקה היוונית אל מדינה שלא הכירה, או שמא לא רצתה להכיר, את המוזיקה הים תיכונית.
סאן חמוש בגיטרה חשמלית רבע נפח, מנגן כאילו הייתה בוזוקי ודרך המגבר, יוצר תערובת בין המוזיקה היוונית והרוקנרול, כמו ששמעו בארה”ב עם אחד הז’אנרים החלוציים ברוק, סרף רוק. סאן היה לגיבור גיטרה ייחודי. ניגן סולואים ארוכים המשלבים בין מזרח למערב, עם שירים בשפת האם שהיו קליטים ומזוהים בניחוח הים התיכוני שלהם. מדינת ישראל או לפחות חלקים בה, התאהבה בסאן שהתאהב בה בחזרה ואף התאזרח בה בזכות קשריו עם מספר אנשים מהצמרת הפוליטית והביטחונית של המדינה.
סאן הגיע ארצה ב-1957, ללא עברית וללא כסף, עד שהגיע ליפו שם החל להופיע במועדון “אריאנה”. עם הזמן הוא צבר מוניטין שגדל לאט לאט, עד שהפך להיות שם שגור במחתרת. סאן רצה יותר מכך וכיוון להיות כוכב לאומי. עם שירים בעברית שכתב כמו “סיגל” ו”תל אביב” נכנס סאן ללב הקונצנזוס הישראלי שקיבל באהבה גם את שיריו היוונים כמו “בום פם”, “פפלומה” ו”דאם דאם” שהיו ונשארו דוגמה מרכזית של מוזיקה ים תיכונית שהצליחה בשנות השישים והשבעים, כשהזמר העברי שלט במיינסטרים. כמו כן, השירים הללו היו סנוניות ראשונות למוזיקת רוק שנוצרה בארץ וזכתה להצלחה גדולה, עם הסולואים הארוכים וסאונד הסרף של אריס שלא היה רחוק ממה שעשו בארה”ב דיק דייל ולינק ריי.
אחרי שהפך לכוכב ישראלי, ניסה את מזלו בארה”ב כשנסע לשם בתחילת שנות השבעים ופתח מועדון מצליח בשם “סירוקו” שאירח את גדולי הכוכבים האמריקאיים. הסתבכות עם המאפיה האיטלקית, הביאה אותו לפשיטת רגל וכניסה לבית סוהר. הקריירה של אריס ידעה עליות ומורדות, כשהוא לא מצליח לשמור על ההילה שאפפה אותו בשנות השישים. מותו של סאן שגם הוא הפך תעלומה, רק שימר את היותו אגדה שהייתה באמת. השפעתו של הגיטריסט היווני שהגיע לישראל נשארה איתנה על מוזיקאים משלל צבעים וגוונים. מגדולי זמר הים התיכוני ועד ללהקות רוק ישראליות שהושפעו מן המהפכה של עירוב הסאונד הים תיכוני עם הרוק האמריקאי. אריס היה ונותר אחד המוזיקאים החשובים הייחודיים והמשפיעים במוזיקה והתרבות הישראלית.