לא בטוח אם יש עוד להקה בפנתיאון הרוק שעברה כל כך הרבה תהפוכות, שינויי הרכבים וסגנונות שיכולים להרכיב תסריט הוליוודי. ללהקה על שלל הרכביה “התמזל” המזל לעבור קריירה בעלת פנים רבות שמשנות סיפור וסגנון, כשאמנם השם נשאר, אבל לפחות שלוש פעמים, מדובר בהרכבים שונים לחלוטין. פליטווד מק היא אחת מלהקות הרוק המצליחות והאהובות ביותר בהיסטוריה עם רבי מכר ולהיטים שעד היום מושמעים ברדיו, ואף זוכים לעדנה מחודשת עם כיכובם בטרנדים של רשתות חברתיות.
הכל התחיל כחלק מגל בלוז רוק בריטי ששוטף את לונדון באמצע שנות השישים. גיטריסט ווירטואוז בשם פיטר גרין, היה למחליפו של אריק קלפטון בלהקתו של גורו הבלוז הבריטי ג’ון מאייל, כשהוא צובר מוניטין, מלטש את סגנונו הייחודי כאחד הגיטריסטים הגדולים של הבלוז רוק ובנוסף, מקבל זמן חינם באולפני הקלטות. גרין מצרף את חבריו מהג’אמים: המתופף מיק פליטווד והבסיסט ג’ון מקווי, ומגבש לעצמו את החזון להקמת להקה. חטיבת הקצב הזו שתמשיך כמעט לאורך כל קריירת הלהקה נושאת את שמו של ההרכב החדש – פליטווד מק. עם גיטריסט נוסף בשם ג’רמי ספנסר, שמצטרף ומשמש גם כסולן במקביל לגרין, הלהקה מוציאה ב-1968 את אלבום הבכורה הנושא את שמה.
האלבום זכה להצלחה לא רעה וכיכב במצעדי האלבומים באנגליה, כשהוא תואם את אווירת הבלוז רוק הבריטי ששררה בממלכה. הרביעייה הזו ממשיכה הלאה אל הקלטות האלבומים הבאים כאשר בהקלטות משתתפת גם קלידנית צעירה בשם כריסטין פרפקט, שהולכת להיות לשם מרכזי בתולדות הלהקה. עם שני אלבומים נוספים וצירופו של דני קירוואן כסולן וגיטריסט נוסף, הלהקה מתחילה להתפתח ולעבור את טריטוריית הבלוז הבסיסי, כשהיא מתנסה בסגנונות כמו פולק ופסיכדליה, משתמשת במהלכי בלוז עם הרבה מאוד דיסטורשן בחלק מהקטעים ורוקחת סאונד של רוק כבד ואפילו מטאל בחלק משיריה.
באלבומה השלישי Then Play On, הלהקה מגיעה לשיא מבחינת אקלקטיות וניסיונות, כשקירוואן בנוסף לגרין, הופך לדמות דומיננטית כזמר וכותב שירים שמעניק ללהקה גוון רך ופסטורלי יותר. במהלך התקופה הזו, הלהקה מוציאה מספר שירים שיהפכו לחלק חשוב ברפרטואר שלהם. מ-Black Magic Woman שיהפוך ללהיט בביצוע של סנטנה דרך שירים כבדים וניסיוניים יותר כמו Oh Well, Albatross ו-The Green Manalishi האגרסיבי עם ריף אייקוני שמצביע על הדרדרות נפשו של גרין. הגיטריסט והמייסד המחונן שמוחו נפגם בעקבות שימוש מופרז ב-LSD, עוזב את הלהקה ב-1970 כשההרכב ממשיך הלאה עם קירוואן ככותב השירים המרכזי.
במשך חמש שנים, בין 1970 ל-1975, עוברת הלהקה מספר שינויים פרסונליים ומוזיקליים, כשעם הזמן הסאונד מתרכך יותר והמוזיקה מציגה גוונים של פופ, פולק וג’אז. שנה לאחר עזיבתו של גרין במהלך סיבוב הופעות בארה”ב, עוזב את הלהקה גם ג’רמי ספנסר לטובת כת דתית. עם הצטרפותו של הגיטריסט והסולן האמריקאי בוב וולש, וצירופה הסופי של כריסטין פרפקט שבדיוק נישאה לג’ון מקווי ונודעה מאז בשם כריסטין מקווי, נוצר הרכב חדש שיוציא אלבומים שמצביעים על חיפוש כיוון בעוד וולש וכריסטין מקווי מתגלים ככותבים מוכשרים של שירים גדולים כמו Hypnotized שהפך ללהיט שנים מאוחר יותר. במהלך השנים הללו, הלהקה עוברת תהפוכות רבות ביניהן עזיבתו של קירוואן שהוחלף בבוב ווסטון שניגן זמן קצר בלהקה אך פוטר על ידי פליטווד במהלך סיבוב הופעות, לאחר שניהל רומן עם אשתו של המתופף. גם יחסיהם של הזוג מקווי עלו על שרטון והלקה החליטה לבטל את יתר ההופעות ולקחה פסק זמן. מנהל הלהקה קליפורד דיוויס, שנותר עם מחויבות להופעות בטור, השיק להקה שונה לחלוטין תחת השם “פליטווד מק” בטענה כי הוא מחזיק בזכויות על השם.
בעקבות המאבק המשפטי הארוך והמתיש, מחליטים חברי הלהקה להשתקע בקליפורניה. אולם זמן קצר אחרי שהלהקה זוכה במשפט, עוזב אותה הגיטריסט והסולן בוב וולש שפוצח בקריירת סולו. עם עזיבתו של וולש הסתיים פרק חשוב ופורה בתולדות הלהקה שהניב אלבומים נהדרים ומעניינים שעדיין לא הצביעו על העתיד לבוא. השלישייה האנגלית שמחפשת נואשות גיטריסט וזמר שיחליף את וולש נכנסת לתקופתה המוצלחת ביותר כשפליטווד שומע במקרה באולפני “סאונד סיטי” שירים של שני יוצרים שהיו גם זוג, לינדזי באקינגהם וסטיבי ניקס. פליטווד שמתרשם מיכולת הכתיבה והנגינה של באקינגהם, מזמין אותו להצטרף ללהקה. הגיטריסט האמריקאי מסכים אבל בתנאי שגם חברתו ניקס תהיה חלק מהעסקה. פליטווד מסגים והשאר היסטוריה. ההרכב הזה של ניקס, באקינגהם, המקוויז ופליטווד הולך לשנות את פני המוזיקה הפופולרית, כבר עם אלבום הבכורה ששוב נשא את שם הלהקה אך בסגנון שונה לחלוטין מאותו אלבום בכורה של שנת 68.
באקינגהם וניקס שינו את הלהקה מן הקצה אל הקצה. השירים הפכו פופיים עם מלודיות קליטות יותר, כשמתגבשת הנוסחה ללהיט מנצח של פליטווד מק. בין השירים שיצאו באלבום היו Rhiannon, מכתב האהבה של ניקס למוזיקה שהפך ללהיט עצום וכמובן Landslide שחוזה את העתיד להתרחש בין ניקס לבאקינגהם. האלבום שזוכה להצלחה גדולה מוביל לסיבוב הופעות ארוך במיוחד שבמהלכו, הסדקים נפערים גם בהרכב החדש כשאר ניקס עוזבת את באקינגהם לזרועותיו של פליטווד, והזוג מקווי מתגרש סופית.
עם אלבום חדש מלא חומר עמוס ברעל וטינה, עם קוקאין שזרם כמו מים באולפן, הלהקה מוציאה את יצירת המופת הגדולה שלה ב-1977, Rumors. בניהם השירים שבאקינגהם וניקס כתבו כתגובה אחד לשנייה בעקבות הפרידה כמו Dreams ו-Go On Your Own Way כמו גם Don’t Stop של כריסטין מקווי שהפכו ללהיטים עצומים ואהובים עד היום. עוד שירים מצליחים הם Songbird ו-The Chain שכולל את יכולות הנגינה וההלחנה של כל חברי הלהקה בקטע עמוס אמוציות ודרמטי. האלבום הפך לרב מכר אימתני ואת הלהקה למפלצת אצטדיונים אהובה.
באקינגהם שחושש שהלהקה תחזור על הנוסחה המצליחה, מחליט לקחת את הלהקה לכיוון ניסיוני יותר, עמוס השפעות פוסט פאנק וניו ווייב ששלט בארה”ב ואנגליה עם האלבום הבא שזכה לשם Tusk ויצא ב-1979. אלבום כפול שכולל עוד משיריהם המוצלחים של השלישייה היוצרת: באקינגהם, מקווי וניקס. האלבום עלה הון תועפות ולווה בסיבוב הופעות מצליח וארוך גם הוא.
האלבומים הבאים וכן המשך הקריירה של הלהקה, התאפיינו בצליל רך עוד יותר שהתמתן עם השנים, בעוד הלהקה חווה שוב שינויי הרכב כשבאקינגהם עוזב את הלהקה, וממשיך לקריירת סולו כמו גם ניקס שהופכת לכוכבת בזכות עצמה. ההרכב המצליח הזה התאחד מספר פעמים נוספות עד שהקליטו את אלבומם האחרון ב-2003 ומאז, המשיכה הלהקה להופיע למרות עזיבה נוספת של באקינגהם ושל כריסטין מקווי. מותה של מקווי ב-2022 למעשה סיכל אפשרות נוספת לאיחוד ההרכב הקלאסי וסימן את סופה של הלהקה. הלהקה שעברה תקופות שונות שמספיקות לקריירות שלמות ושינתה סגנונות עד שמיצבה את עצמה כאחת ממעצמות הפופ רוק המצליחות והאהובות ביותר, עם אלבומי מופת ושירים אייקונים שנצרבו בתודעת הציבור.