בעידן בו הפופ הים תיכוני שולט במצעדים יחד עם זמרות החורשות אצטדיונים, זו תופעה די מדהימה שלהקת ניינטיז כמו “היהודים” ממשיכים לנגן, לפעול, ליצור ולמלא מופעים גדולים. מי שהייתה לאחת מהלהקות הגדולות והמצליחות בגל של שנות התשעים, על אף העובדה שלא זכו לשבחים ממבקרים ולחשיפה בתקשורת, מהר מאוד צברו לעצמם קהל נאמן והפכו לחיית הופעות אימתנית שגם היום, משמשת כקרקע נוחה לאלה שעדיין מחפשים מנת דיסטורשן לוריד. הזוג תום פטרובר ואורית שחף שמכווינים את חזונה וכיוונה של הלהקה, הגיעו להישגים מרשימים שהוכיחו את נחיצותו של רוק כבד אגרסיבי במרחב התרבות הישראלי.
אי שם במסגרת להקת פיקוד גדנ”ע רחוק מרוח הנעורים של הרוקנרול הבועט, נפגשו תום פטרובר ואורית שחף. פטרובר שהתאהב בשחף וחיזר אחריה, חבר עמה גם לדרך מוזיקלית כמו גם בחיים, כשהקימו צמד מוזיקלי בשם “תום והפצצה” שהחל להופיע בפאבים אחרי שחרורם. בין השירים שבוצעו היו שירים של פרל ג’אם, סטון טמפל פיילוטס, לד זפלין ונירוונה. מה שהבהיר טוב מאוד את הכיוון אליו הם מתכוונים ללכת. פטרובר פגש דרך שחף את הבסיסט אבי יפרח והמתופף אשר פדי שניגנו גם הם בלהקת קאברים בשם “בושם”. יחד עם חברו של פטרובר מהילדות, הקלידן ערן מיטלמן, התגבש הרכבה הראשון של “היהודים” שהושלם סופית עם הצטרפותו של שמוליק בודגוב שהיה לאחד ממפיקי האלבום ואף תרם בנגינת גיטרה. היה זה עוד שלב בקריירה האקלקטית של בודגוב שניגן עם להקות ואמנים ממגוון סגנונות כמו זוהר ארגוב ולהקת ששת.
בדצמבר 1994, התכנסו חברי הלהקה כדי להקליט את אלבומם הראשון “מציאות נפרדת” אלבום גראנג’ ישראלי קודר שעוסק בנושאים שונים כמו דת, מוות ואובדן, הופק ע”י בודגוב, רועי זו-ארץ ופטרובר עצמו שהנחה את הקו לשיריו הכבדים. האלבום שיצא באוגוסט 1995, לא התקבל תחילה וכלל התעלמות מצד הרדיו, הטלוויזיה והמבקרים. המצב השתנה לחלוטין כששירם מהאלבום “הימים שלנו” הושמע בסרט הטלוויזיה “צעירים לנצח” ששודר בערוץ 2 שהיה באותה התקופה “מדורת השבט” הישראלית. מרגע זה, האלבום נמכר ב-120,000 עותקים עד שהגיע לתואר פלטינה משולשת. לא היה כמעט בית ישראלי בשנות התשעים שלא כלל את האלבום הזה עם כמה מהשירים הגדולים של הרוק הישראלי כמו הפתיח האייקוני “מחפש תשובה” שפזמונו היה להמנונם של בני הנוער המתוסכלים, “קח אותי” העוסק בנטישת אביה של שחף את משפחתה ו”הזמן שלך” שהפך גם הוא להמנון רוק. פטרובר ושחף הפכו לכוכבים עם קולם האגרסיבי והגשתם הדרמטית שהפכה לסימן ההיכר של הלהקה יחד עם ריפים עמוסי דיסטורשן.
ההצלחה העצומה של “מציאות נפרדת” הוביל את המשך נסיקת הקריירה של “היהודים” שהמשיכו להקלטת אלבומם הבא. הפעם עם הרכב שונה לחלוטין. עם אלבום הנושא את שם הלהקה, שהגיע למעמד אלבום זהב כשמכר כ-20,000 עותקים. הישג מרשים ללהקת רוק כבד שממשיכה להפציץ בווליום בישראל השבורה אחרי רצח רבין שביקשה לעצמה פסקול רגוע יותר.מאז, הלהקה המשיכה לנגן וליצור והוציאה עוד שלושה אלבומי אולפן: “פחד מוות” ב-2002, “פורטה” שאף הוא הגיע למעד אלבום זהב ב-2007 ואלבומם האחרון “יותר לא” שיצא בשנת 2015. במקביל המשיכה הלהקה לחרוש את הבמות בעיקר בפסטיבל “רוק עצמאות” ובהופעות ענק בקיסריה.
על אף שינויים פרסונליים, על אף מציאות שבה תחנת הרדיו גלגל”צ הכתיבה את הפסקול הישראלי עם סוף שבוע רגוע, ועל אף מצבו של הרוק הישראלי שזוהרו הלך והתעמעם, “היהודים” המשיכו ליצור רוק בועט, אנגרטי ודרמטי שנחל הצלחה וסחף אחריו צעירים רבים. מאז שנות ה-90 ועד היום, “היהודים” הם אחד העוגנים החשובים, הבולטים והיציבים, ברוק הישראלי.