סיפורים מהקופסא הוא אלבומו השני של הזמר רמי פורטיס ובאופן לא רשמי, האלבום הראשון של הצמד פורטיסחרוף, כשברי סחרוף נחשב שותף מלא בהפקה, לחנים ונגינה בשירי האלבום. האלבום שהוקלט באוגוסט 1988, היה הראשון שיצא תחת חברת התקליטים שהוקמה זה עתה על ידי ניצן זעירא, נענע דיסק, חברה בת של הד ארצי.
עשר שנים לאחר אלבום הבכורה של פורטיס “פלונטר”, מתכנסים השניים לעבודה על אלבום נוסף בעברית. פורטיס וסחרוף ראו באלבום כמעין פרויקט צד, מאחר והיו למוזיקאים מקצועיים בבלגיה שהיו חלק מסצנת הפוסט פאנק עם להקות כמו “מינימל קומפקט” ו”פורין אפייר” כשלפורטיס הייתה קריירה גם בארץ עם להקות כמו “ז’אן קונפליקט” ו”כרומוזום”. זו הפעם הראשונה שהשניים יוצרים חומרים בעברית, שעדיין נמצאים תחת השפעות של רוק אנגלי כמו הקיור והסמית’ס, כיאה לאווירת הפוסט פאנק והניו ווייב שהשניים הרבו לנגן בחו”ל.
עם אולפן קטן שהוקם ע”י שותף בהפקה יוסי לדרמן, חברו של אהוד בנאי, הפרויקט יצא לדרך כשסחרוף מופקד על ההפקה המוזיקלית. באמצעות שימוש במכונת תופים לצד להקה חיה נוצר האלבום הקודר הזה שעם השנים, הפך להיות אחד מהאלבומים המגדירים של הרוק האלטרנטיבי הישראלי עם שירים אייקונים כמו “חתול מפלצת” שהיה ללהיט שהתבסס על סיפורים שפורטיס המציא וסיפר לבנו הבכור של סחרוף. השיר כולל את נגינתו של המתופף ז’אן ז’אק גולדברג שכמחאה על החלפתו במכונת תופים, ניגן בשיר על כיסא.
שירים בולטים נוספים הם “שקיעתה של הזריחה” קינה אפוקליפטית בת חמש דקות שעוסקת בפרספקטיבה של פורטיס על מלחמות בישראל כשהוא משקיף מבחוץ באירופה וחוזר לטראומת יום כיפור כששירת בתותחנים. “בבוקר של קטיפה”, גרסת כיסוי עברית (בתרגומו של סמי בירנבך) לשיר הפסיכדלי המפורסם של לי הייזלווד וננסי סינטרה, Some Velvet Morning. “אין קשר” שהיה לאחד מלהיטי האלבום, והשיר הנפלא והמלנכולי, “תחנה סופית”.
להפתעתם של פורטיס וסחרוף, האלבום נחל הצלחה והיה מאוד אהוב בארץ. באופן לא צפוי, הם קידמו את האלבום עם סיבוב הופעות, לפני שחזרו לבלגיה להמשיך לעבוד על פרויקטים לועזיים.
“סיפורים מהקופסה” היה ונשאר אחד האלבומים החשובים והמעצבים ברוק הישראלי, בהצגתו צליל קודר, קר שהתכתב עם מוזיקה מבריטניה, אך בשפת הקודש. הוא גם היה תחילתה של מחשבה שהתהוותה אצל השניים בראש לחזור לארץ, מהלך שלאחריו יהפכו פורטיס וסחרוף לכוכבים גדולים עם קריירות מצליחות.