חתוך תוכן הוא אלבומה היחיד של להקת טאטו שיצא בנובמבר 1988. האלבום הוא אלבום הופעה שהוקלט במועדון הפינגווין בתל אביב ויצא שנתיים אחרי הקמתה של הלהקה שנוסדה ע”י חבריה שנפגשו במהלך הלימודים בבית הספר למוזיקה רימון, בהם: אלונה דניאל הסולנית, הבסיסט והזמר ערן צור, הצ’לן והזמר יובל מסנר, הגיטריסט מיכה מיכאלי, הקלידן אורי מילס, והמתופף אורי בלק.
דניאל, צור ומסנר היו החברים הדומיננטיים שכתבו ושרו את מרבית החומרים של הלהקה שהורכבו משירים קצביים וחריגים בנוף המוזיקה הישראלית ושילבו בין מסורת של רוק קלאסי עם סאונד חדשני שנשמע בחוץ לארץ, בעיקר להקות פוסט פאנק וניו ווייב. הלהקה שרה על נושאים מורכבים ושנויים במחלוקת שמשכו תשומת לב והתעניינות בלהקה שצברה ובנתה את המוניטין שלה באמצעות הופעות חיות כשהראשונה התרחשה בפסטיבל עכו ומשם המשיכה הלהקה להופיע בעיקר בתל אביב וגם בירושלים.
המוזיקה נעה בין מלודיות קצביות וקליטות לאווירה אפלה ומורכבות מוזיקלית ניסיונית. הטקסטים, שנכתבו ברובם על ידי דניאל וצור, למעט טקסט אחד של המשוררת יונה וולך, היו מורכבים, קשים לעיכול ובעלי איכויות ספרותיות גבוהות. על אף שהלהקה התפרקה זמן קצר לאחר יציאת האלבום, היא זכתה להצלחה בארץ עם הופעות טלוויזיוניות וביקורות מהללות, ועל אף היותם חלק מן הסצנה המחתרתית, כמה משיריה הפכו מוכרים ואהובים בנוף המוזיקה הישראלית.
בין השירים הבולטים, “מחבואים” ו”בדידותי” הפותחים שהפכו להיטים מוכרים ונכנסו למצעדי הפזמונים בגלי צה”ל ורשת ג’. בנוסף, ישנם שירים שהתפרסמו בשל תוכנם השנוי במחלוקת כמו “ערפד” המיני, “בחצרות בחושך” שהיה יוצא דופן במוזיקה הישראלית בעקבות תוכנו שעוסק באונס, “מריה” הכולל שינויי מקצבים תכופים ועוסק בהפלות כשהוא משלב אייקונים מן ההיסטוריה והנצרות ושיר הנושא שהפך גם הוא למוכר באמצעות לחן וטקסט סוריאליסטי.
מאז פירוק הלהקה, הפכו שלושת חבריה המרכזיים ובעיקר צור ודניאל, פופולריים בזכות פרויקטים שונים ואלבומי סולו שהוציאו, כאשר “טאטו” ואלבומם היחיד, משמש נקודת פתיחה לתחילת הקריירות שלהם.