Kid A הוא אלבומה הרביעי של להקת רדיוהד שיצא באוקטובר 2000 והיה לרעידת אדמה בעולם הרוק ולאחד המהלכים הקיצוניים ביותר במוזיקה הפופולרית. אחרי הצלחתה המאסיבית של רדיוהד בעקבות אלבומם הגדול ביותר מסחרית וביקורתית OK Computer, חברי הלהקה מצאו את עצמם במסע הופעות ארוך ממה שהורגלו אליו, ומסע יח”צ בלתי נגמר. תקופה קשה לחברי הלהקה מבחינת ההסתגלות למצב של הפיכה בין לילה לכוכבי רוק.
מרבית חברי הלהקה ובעיקר הסולן תום יורק, סלד באותה התקופה מכל מה שהריח מגיטרות, שמבחינתו מיצתה את עצמה אחרי טרנד הבריטפופ ששלט בשנות התשעים. כעת, עם תקציב ענק ומוניטין מכובד, הם יכלו לעשות ככל העולה על רוחם. הם חזרו להקשיב ללהקות ואמנים מוערכים ובו בזמן, נפתחו לסגנונות וחידושים שהתרחשו באותה תקופה, הרחק מהאצטדיונים והפאבים.
במהלך תקופת ההקלטות הארוכה, חברי הלהקה האזינו באובססיביות למוזיקה אלקטרונית מהפכנית שיצאה מחברת התקליטים האייקונית Warp בניהם האלבומים של אפקס טווין, אוטקר ובורדס אוף קנדה. בעוד האלקטרוניקה הייתה השפעה מרכזית, הם הקשיבו גם ללהקות הקראוטרוק הגרמניות כמו CAN ו-Neu!, ענקי ג’אז כמו מיילס דיוויס, צ’ארלס מינגוס ואליס קולטריין, מוזיקה קלאסית מודרנית אוונגרדית של מלחינים פורצי דרך כמו אוליביה מסייאן וקז’ישטוף פנדרצקי, אלבומם המכונן של הטוקינג הדס Remain in Light, מוזיקת האמביינט של בריאן אינו ועוד רבים.
יורק וגרינווד התוו את הכיוון הכללי. גרינווד, היחיד עם השכלה מוזיקלית פורמלית, יצר ארסנל כלים רחב יותר ויורק שמאס בגיטרות והתאהב במקצבים, השתדל להימנע כמה שיותר מיצירת מוזיקה מלודית בניגוד לדעתו של גיטריסט הלהקה, אד או’בריאן, שרצה לחזור ליצור מוזיקת גיטרות קלילה.