מנועים שקטים הוא אלבומו השלישי של אסף אמדורסקי שיצא ב-1999. זהו אלבומו השלם ביותר של אמדורסקי, שהגיע לליטוש יצירתו שכללה שילוב בין גיטרות לסמפלרים. עם אוזן אקלקטית שאספה ממקורות מוזיקליים שונים ואוזן של מוזיקה פופולארית, אמדורסקי יצר אלבום שלם ומוצלח לקראת סוף המילניום, כשהוא זוכה להצלחה אמנותית וביקורתית כאחד.
באלבום השתתפו כמה מהשמות המוכרים והמובילים בסצנות שונות במוזיקה הישראלית. בין אמני אינדי לנגני ג’אז, כולם לקחו חלק ביצירת השירים. העבודה על האלבום התחילה מיד לאחר אלבומו השני שנשא את שמו. עד אז, אמדורסקי היה ידוע בשילוב שבין רוק לאלקטרוניקה באלבומו הראשון הוורסטילי. אלבומו השני היה ברובו מבוסס על כלים חיים.
עם “מנועים שקטים” הוא הגיע במטרה ליצור מיזוג בין השניים, כשאת ההרכב בעל הכלים, החליפה קבוצת מפיקים, עם סמפלרים. ההשפעות על האלבום היו מגוונות וביטאו את שאיפתו של אמדורסקי ליצור תרכובת אחידה משילוב המוזיקה שנחשף במהלך חייו. מג’אז ומוזיקה ניסיונית ועד להיפ הופ וסוגות מוזיקה אלקטרונית כמו אמביינט, ג’אנגל, טראנס והאוס. כמה מן השירים הגדולים ביותר בקריירה של אמדורסקי כלולים באלבום הזה, כשחלקם זוכים להשמעות רבות ברדיו בזמן אמת.
“15 דקןת” הפותח את האלבום, התבסס על דגימה משיר של “הווילג’ פיפל” והפך לשיר גרובי שנבנה בהדרגתיות עד לקליימקס של כל הכלים השותפים. השיר שנכתב בהשפעת התפיסה של האמן אנדי וורהול כי לכולם יהיו 15 דקות תהילה, בעזרת יהלי סובול וסיוון שביט, כולל גרוב מדבק עם סולו חצוצרה מושפע מוזיקה ספרדית של אבישי כהן. ישנם גם שירי רוק אלטרנטיבי אפלים כמו “חלום כהה” שכלל סמפול מריאיון של ענבל פרלמוטר המנוחה, שנהרגה בתאונת דרכים בעת העבודה על “מנועים שקטים”. השיר הנוגה “התקפת לב”, בו לוקחת חלק אפרת בן צור בשירה. ישנם גם “כוכב” שכולל מקצב ג’אנגל עדין על גבי הפקת אמביינט ו”רוך וקושי” בלדה חולמנית עמוסת פסנתר חשמלי וכלי קשת.
האלבום זכה להצלחה גדולה עם צאתו והציג מהפכה חדשה ברוק הישראלי. אמדורסקי, מחלוצי הרוק של שנות התשעים, לא נרתע מהביטים והסימפולים וצלל אליהם באהבה, כדי לקחת את הרוק כמה צעדים קדימה, עם הלך רוח של אנגליה וארה”ב ובו בזמן כל כך ישראלי בהווייתו.