דף הבית » להקות ישראליות
להקות ישראליות
אבטיפוס
אַבְטִיפּוּס הוקמה בקריות באמצע שנות ה-80 על ידי שלושה חברים. אמיר בן-דוד (גיטרות, שירה), אייל שכטר (סולן וגיטרה) וטל ינ
כנסיית השכל
שדרות, דרום הארץ, פריפריה רחוקה פיזית ותרבותית מתל אביב. העיר הגדולה. המוזיקה בשנות התשעים במדינת ישראל ממוקדת בתל אביב
רוקפור
בזמן אמת, כשהרוק הפסיכדלי שטף את המערב בשלל צבעים, עם סולואי גיטרה עמוסי אפקטים, בישראל פעלה להקת “הצ’רצ’ילים” שהתכתבה ע
החלונות הגבוהים
חודשיים לפני שמלחמת ששת הימים פרצה ושינתה לעד את דימויה של מדינת ישראל, שלישייה אחת הוציאה אלבום יחיד שפתח שער במוזיקה ו
היהודים
בעידן בו הפופ הים תיכוני שולט במצעדים יחד עם זמרות החורשות אצטדיונים, זו תופעה די מדהימה שלהקת ניינטיז כמו “היהודים” ממש
הצ׳רצ׳ילים
“הצ’רצ’ילים”, מחלוצי הרוק הישראלי, היא הלהקה שבמובן מסוים התחילה את הרוק במדינת ישראל. ההרכב הוקם ב-1965, ע”י הרב נגן חי
איפה הילד
גלגולה הראשון של איפה הילד החל בקיבוץ גבעת ברנר בשנת 1986, כאשר שני חברי הקיבוץ חמי רודנר ואסף שריג ניגנו קאברים יחד עם
זקני צפת
גל הלהקות ששטף את ישראל בשנות התשעים התאפיין ברוח נעורים מתפרצת, עמוסת סקס אפיל, מעוררת מחלוקת וזועקת לחופש. להקה אחת לע
טאטו
בית ספר “רימון” נחשב כמעין “בסיס ההכשרה” של כמה מהזמרים המפורסמים והמצליחים בישראל. קרן פלס, מירי מסיקה, איה כורם, כולם
נושאי המגבעת
נושאי המגבעת הבליחו בשמי הרוק הישראלי לתקופה קצרה, והוציאו שני אלבומים בלבד – אך משקלם הסגולי בהיסטוריה של הרוק הישרא
אלג׳יר
שנות האלפיים סימנו במדינת ישראל את תחילת תקופת ירידת הרוק מגדולתו. מצד אחד הראפרים העולים, מצד שני הפופ שהופך למעצמה ענק
כרמלה גרוס ואגנר
על חורבות להקת “טאטו”, שהייתה בחזית הסצנה האלטרנטיבית בתל אביב, החליט הבסיסט ערן צור להמשיך הלאה כשהוא מוכוון חזון עם חו