Electric Ladyland הוא האלבום השלישי והאחרון של The Jimi Hendrix Experience. האלבום, שיצא כאלבום כפול, היה למאמץ האקלקטי ביותר של הלהקה, כשהנדריקס מתנסה במספר סגנונות, מרחיב את ארסנל האפקטים שלו ויוצר צלילים חדשים בנגינתו. זהו אלבום האולפן האחרון שיצא בימי חייו של הנדריקס שהלך לעולמו ממנת יתר ב-1970.
האלבום הוקלט כשהנדריקס חדור גישה פרפקציוניסטית כשהוא והמתופף מיטש מיטשל, מקליטים מספר רב של טייקים לשירים. באותה תקופה, החלו להיווצר מתחים בין חברי הלהקה כשבסיסט הלהקה נואל רדינג נעדר ממספר שירים למען השקעה בפרויקטים נוספים כשהנדריקס מחליף אותו על הבס. עם זאת, רדינג תרם שיר משלו אותו גם שר באלבום Little Miss Strange.
היחסים התערערו גם עם מנהלו של הנדריקס צ’אס צ’נדלר. הנדריקס שאפשר לחברים להיכנס לסטודיו במהלך ההקלטות עצבן לא מעט את מנהלו שהשקיע בו רבות בהקלטות וקידום. האולפן היה עמוס אנשים רבים כשרדינג טען שאי אפשר היה לזוז בטענה ש”אלה היו מסיבות. לא סשנים”. אומנים רבים השתתפו בהקלטות בין היתר חבר להקת הרולינג סטונס, בריאן ג’ונס, ומנהיג טראפיק, סטיבי ווינווד.
במהלך 1967-1968, הקליט הנדריקס עם חבריו כמה מן השירים הידועים ביותר בקריירה שלו. המפורסם שבהם הוא גרסת הכיסוי האייקונית שלו לשירו של בוב דילן, All Along the Watchtower, במקור שיר פולק, ששינה צורה לחלוטין כשהנדריקס הפך אותו למונומנט של רוק פסיכדלי כבד עמוס סולואי גיטרות אייקוניים .
עוד מן השירים הידועים באלבום הם Crosstown Traffic הפ’אנקי שתרם להתפתחות המוזיקה השחורה אל עבר מחוזות פסיכדליים יותר, Voodoo Chile הסוגר בעל הריף הקליט המתוגבר באפקט הוואה וואה והאפוס הארוך (מעל לשלוש עשרה דקות), 1983, ניסוי אולפני ייחודי של הנדריקס שהמחיש את אהבתו למדע בדיוני.
הנדריקס רצה שבעטיפת האלבום יופיעו הלהקה עם ילדים כשהם ישובים על הפסל של אליס בארץ הפלאות הממוקם בסנטרל פארק. חברת התקליטים דחתה את הרעיון, כשבמקום הם הגו רעיון שעם פתיחת האלבום יופיעו נשים עירומות ממגוון גזעים. הנדריקס לא היה מרוצה מהתוצאה שצונזרה לבסוף. האלבום הצליח עם יציאתו והגיע לראש מצעד האלבומים במשך שבועיים ונשאר עד ימינו כאחד המשפיעים ביותר בתולדות המוזיקה. דורות של גיטריסטים, נגני ג’אז ויוצרי מוזיקת נשמה גדלו על ברכיו של הנדריקס שהלך לעולמו בגיל 27 בלבד.